wtorek, 3 stycznia 2017



Sylwester z namiotem.
2016/2017 r.


      Przyszedł pomysł, aby się nieco wyalienować i spędzić sylwestra pod namiotem, w lesie. Jednak im bliżej zrealizowania planów, tym wybór był coraz łagodniejszy.
Z początku nieco przestraszyła mnie poranna temperatura -14C.

Zaczynam pakowanie.
Trochę mi zeszło, leniwca dostałem i z legowiska wypełzłem dopiero po 11 :p
Zabrałem trocheżarełka i wodę, w tym jajka wbite do plastikowej buteleczki na jajecznicę. Są też dwa kartusze 100g (tak na zaś, bo w planach było dużo gotowania) wraz z palnikiem BRS-3000T

którego szczerzę polecam za rewelacyjny stosunek ceny/wagi/wydajności.
Zabrałem też 1,5l czystej wody do gotowania. Topienie śniegu do mnie nie przemawia bo mimo, że góry, to jak smog z nad Krakowa by przywiało, to aż sięwłos na głowie jeży, co można wypić ;)
Jednak plany uległy zmianie podczas podejścia na Jaworzynę. postanowiłem upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. I pokoczować z namiotem, ale też ze znajomymi przywitać sylwestra. Rozbiłem się między starą goprówką a goprowym garażem.

Jest i kolacja.

  Mimo, iż panowała olbrzymia inwersja, rzadko kiedy tak spotykana tak duża (Krynica dół -12/-14C szczyt +2,5C!) to wiało skutecznie utrudniając mi gotowanie. 
Rozwiewało płomień, gasząc palnik. Wkopałem w śnieg i osłoniłem plecakiem. I tak zjadłem na wpół ciepła :p Nie, nie dało się gotować w namiocie, to kilogramowa jedynka i po wepchaniu tam Cumulusa Alaska 1300 nie ma już na nic miejsca. Plecak podczas noclegu był na zewnątrz, tylko buty do środka wcisnąłem. 

Po posiłku uciekłem do schroniska. Przypełzli znajomi, mała zaprawa i idziemy na szczyt Jaworzyny.

Na szczycie "ksiądz" ściąga foki i czekamy na północ.

Na potwierdzenie, +2,5C na szczycie. SZOK!

3...2...1...NOWY ROK!

Ktoś tu się chyba dobrze bawi ;)

Piżmoczka też kochają hehe.

Jeszcze parę fajerwerków:





Hmm, będzie to kiedy mądre? ;)

Och jak sweet_aśnie, aż się rozmazało od tych słodkości :p

Wracam na schronisko na "after party".

Jest i choinka i tańce hulańce w tle.

Jest i rozpalony kominek.

I coś na toast :)

Tropem węża udaję się do namiotu. Śpię w śpiworze w 1/3 rozsuniętym. Nad ranem jest 0/+1!
Ale jakoś z rańca, nie miałem weny do gotowania przed namiotem :p
Zawinąłem się na schronisko z zupką chińską w ręku. Za co dostałem zjebę na kuchni, iż taką trucizną chcę się raczyć w Nowy Rok hehe.

"Schnell arbeiten, machen pierogen!" ;) Zdjęcia z przyczajki są fajne :p

W oczekiwaniu na Hiczkoka, parę fotek z nudów ;)



Idziem na szczyt.

Odwiedzamy goprówkę, w nowym miejscu. Poprzednia dziupla pod kolejką, to była faktycznie dziupla :p Teraz mają ciekawe widoczki.

Tam Coolio są Tatry, "paczaj" i podziwiaj!

Siadamy u Popardów, coś na klinka hihi.

A wszystkie okoliczne wioski zakryte grubą pierzyną chmur. Jak na szczycie piękne słońce i na "plusie", tak dół to ciemnica i znów mroźnie :(

Żal było opuszczać Jaworzynę. Ale w poniedziałek do pracy. Trzeba być zdolnym do pracy na wysokości, co by lęków nie mieć ;)

P.s.
Drżyjcie jodły, świerki i buki u nasady, na "Trzech Króli" atak większej ekipy trolli górskich! :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz